zondag 26 december 2010

Doe de donker uit

De oudste heeft het niet zo met de herfst en de winter, voor hem zou het jaar maar uit twee seizoenen mogen bestaan, de lente en de zomer. Ik hou juist van het uitkijken naar een nieuw seizoen, en elk seizoen heeft zijn charme.
Hij heeft een grondige hekel aan het donker.
Toen hij klein was en we in de winter weggingen en terug thuis kwamen riep hij luid "doe de donker uit".
Waarmee hij bedoelde , steek het licht aan.
Volgens mij valt kerst met een reden midden in de donkere dagen, want al die kerstlichtjes maakt de donkere dagen aangenamer. En gelukkig is hij zot van lichtjes, kerstlichtjes, slingers, kaarsjes,...
Dus verzachten we zijn winterblues met veel kaarsjes en sfeerlichtjes.
Op de foto heb ik een sterliseerbokaal gebruikt en er een zakje voor gemaakt met een kantje onderaan er tussen gestikt.
Lichtslingertje erin of theelichtje en klaar.
Het donker is uit!

2 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

leuk bedacht, en ook mooie lichtbolletjes heb je daar.

Moois van mie zei

simpel eigenlijk, maar je moet er op komen hé.
Ik vind zelf donker niet zo erg.
Als er natuurlijk ook genoeg afwisseling is met licht ( en dat begin ik tegen deze tijd altijd toch wat te missen, maar ik weet wel : vanaf nu gaan de dagen terug lengen ! )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...