vrijdag 18 februari 2011

Ruig stelletje vrienden

Meestal zit ik op voorhand met een idee in mijn hoofd, en dan begin ik te schetsen.

Voor de buik van de ridder heb ik eerst dit teken gesjaboneerd met rode textielverf en daarna omtrokken met een zwarte textielstift.

Gezicht borduren met de hand, de ridderkap heb ik met de naaimachine erop geborduurd, daarna, alle delen aan elkaar stikken

De armen en de benen stikken, vullen, een pluim voor op de helm stikken, alles in elkaar en klaar.
Alsof een veldslag winnen zo makkelijk is :0)

Kijk en zo een ridder heeft zijn eigen vrienden.

En zo te zien bevalt hem dat wel.

Zeg nu zelf zo een kerel met een hanekam, lekker ruig.

Geef toe dames met jongentjes, hier smelt je toch voor.

En met zijn vieren kan het feestje pas echt beginnen.

       Werkwijze ridder
  • knip alle delen uit
  • leg op de stof en knip 1 cm naadwaarde bij , behalve voor de pluim ( uit rode fleece) en ridderteken
  • sjabloneer het ridderteken op de buik, omlijn met textielstift
  • borduur het gezicht
  • Borduur met de machine de helm op het gezicht, geef eerst kleine knipjes in de rondingen om mooi te kunnen om borduren
  • stik alle delen aan elkaar
  • stik de handjes aan de armen
  • stik armen en benen en vul deze
  • speld de pluim en armen aan het lijfje en stik dicht, vul dan het lijfje
  • speld de benen aan het lijfje met de naad vooraan
  • alles dichtstikken en spelen maar

Werkwijze piraat
  • knip alle delen uit
  • leg op de stof en knip 1 cm naadwaarde bij, behalve voor  de ogen en ooglap die ik uit fleece knip
  • borduur de ogen en het ooglapje en stik een recht stiksel schuin over het ooglapje
  • borduur de mond met de hand
  • stik het hoofdje aan het lijfje
  • stik de handjes aan de armen
  • stik de armen en benen aan elkaar en vul deze
  • stik de oortjes en vul deze een beetje
  • als je haren wil snij dan een schoenveter in 3 of 4 stukken en leg knoopjes aan de uiteinden
  • speld de haren, de oren ( mogen speelse plooitjes in), de armen en stik het lijfje aan elkaar en vul
  • speld de benen aan het lijfje met de naad vooraan
  • alles dichtstikken en klaar


Werkwijze rovertje
  • ONgeveer hetzelfde als de piraat
  • hier borduur je eerst de mond en ogen en daarna stik je zijn tand (in witte vilt)
  • linten stikken voor het rovermutske
  • het mutske in elkaar steken en aan het hoofdje vastnaaien met de hand
  • voor de benen laat ik de naad hier zijwaardts


Werkwijze punker
  • ongeveer hetzelfde als bij de piraat
  • hier heb ik het gezicht en oorbellen met textielstift gedaan
  • de hanekam is uit groen fleece en wordt een beetje gevuld
  • tussen de armen stik ik een strook dubbele zwarte vilt, die ik op willekeurige hoekjes uitknipte
  • voor de benen liet ik de naad vooraan

Tip;
Ik stik al mijn knuffels en poppen dubbel dicht omdat kinderhandjes niet altijd even zacht zijn.
De patroontje zijn zelf ontworpen,( er zijn vast betere manieren), als jullie er niet aan uit kunnen laat maar weten












17 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

ja, ik en mijn zoontjes smelten hiervoor, vooral de ridder. Super mooi gedaan. En wat leuk dat je het met ons wildelen.
Groeten Katrientje

elisanna zei

Super, super, super...heel knap gemaakt! Bedankt voor de handleiding!

boomie zei

Moet ik zeker eens maken! Bedankt!

Leen zei

Ohh zalig!!! Dankjewel voor weer zo'n superidee én de handleiding;), hier zal Seppe ook weer voor smelten!
En die punker is de max!

Saskia zei

Grandioos!!!!!!!!!!!

100%HEPPIE zei

Wat een geweldige serie vrienden heb je gemaakt ! Helemaal leuk ! En een fijne handleiding ook nog...

Kelly - Ma vie en vert zei

Ooh, bedankt voor de handleiding! Die gebruik ik misschien dit jaar wel eens (voor een puntje van mijn 10-in-11-lijstje)...

Ze zien er echt leuk uit - alle vier :)

Dietlinde zei

zoo leuk echt mooi !!!

tineke zei

leuk gedaan zeg! knap hoor, dat je dat zo verzint!

groetjes

Rosa Rood zei

Ha, die zijn leuk ;O) Als mijn jongens ze zien zijn ze zeker verkocht ;O)
Fijne zondag!
Groetjes,
Maren

lheurebleue zei

leuk dat je op mijn blog kwam. en hier val ik meteen in de armen van een stoere ridder en piraat!

Mireille zei

Zo zeg,
dat is leuk!
Ik heb echt twee rechterhanden
als t om dit soort dingen gaat!
Jammer :(

Marieke Reintjes zei

Hoiii,
Ik kom hier via via en wat heb je een énig blog!!
Leuk gemaakt die ridders...heb zelf 2 meisjes en zijn ook te groot, anders wist ik het wel!!
Ik ga je volgen, Groetjes Marieke

Unknown zei

dank je voor je felicitatie ;-) En nog meer bedankt voor dit superpatroon!!! Leuk!!!

Anoniem zei

Hoi Marina,

Leuk stel.....idd zijn ze echt ruig!!

Leuk dat je bij me langs kwam en een reactie achter liet!!

Groetjes van Thea♥

Kris zei

Wauw! Wat een mooie knuffels! Super leuk!
Ik ga binnenkort beginnen aan een riddertas voor mijn neefje! Maar zo'n knuf zou hij ook vast geweldig vinden...als ik tijd over zou hebben? hihi!
Daag!

Miss Creatuurtje zei

Hé wat leuk om deze toffe ruige mannen te ontdekken via freugelblog :-) Ik kende je dus nog niet toen :-) x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...