woensdag 12 september 2012

Zomer op je bord

Zomer op je bord; eenvoudig receptje, heerlijk voor een woensdagmiddag, of een makkelijke weekend hap.
Nodig; 1 pakje bladerdeeg
1 courgette (Als ze uit eigen tuin komen; klein tot middelgroot)
3 tomaten
1 lepel mosterd
2 tot 3 kleine teentjes look
spagettiekruiden
2 eetlepels olijfolie
2 zakjes gemalen mozzarella
oregano

Werkwijze; leg de bladerdeeg in een ronde bakvorm en prik overal gaatjes in
- strijk de mosterd over de bladerdeeg
- doe de twee zakjes gemalen kaas in de vorm en verdeel
- snij de courgette en de tomaten in fijne schijfjes
- verdeel de plakjes over de kaas, kruid af met spagettiekruiden en peper
-  verdeel de teentjes knoflook met een knoflookpers over de schotel, strijk de schotel in met de olijfolie (met een borsteltje)
Doe een beetje oregano over de schotel en bak hem een uurtje af op ongeveer 180 graden, eventueel de laatste minuten op 200 graden om de bladerdeeg mooi bruin te laten worden.

Je kan de spagettiekruiden en de oregano weglaten en vervangen door basilicum en pijnboompitten geroosterd.

18 opmerkingen:

elisanna zei

Mmm, ziet er heerlijk uit! Ga ik zeker ook eens maken.

.tonBouton. zei

Heel smakelijke foto!

Unknown zei

Dat ziet er prachtig uit!

Juffrouw Koekie zei

Ja, dat ziet er geweldig lekker uit!

familie in den vreemde zei

Mmmmmmmm!

Lief en Mooi zei

Dat lijkt me wel wat! Dochterlief wil graag een keer koken voor ons, ik zal haar hier eens op wijzen. Lekkere tip!

Els04 zei

Oh, ben al aan het kwijlen! Zal dan maar al eens aan het eten gaan beginnen...
Liefs Els

Lies: zei

ziet er geweldig lekker uit!

Esther zei

Hmmm ik reuk het hier :-) heerlijk. Groetjes Esther.

Moois van mie zei

manman man dat ziet er lekker uit !

( hmm... ik denk dat ik echt eens naar mijn eten dat staat te koken moet gaan zien want ik heb honger ! )


Katrientje vanalles zei

Dat ziet er alvast heerlijk uit. jammie. bedankt voor het recept te delen.

Anna Marie zei

Wat een idee. Een pizza maar dan anders. Hier gaan ze altijd eerst een uur uittrekken om een bodem van deeg te maken. Jouw variant is voor de volgeboekte zondag. Dank je wel.
Anna Marie.

Zoete Kers zei

Het is nu 22:00 uur...Maar deze zou ik nog wel lusten! :-)

Sweet Sienna Hope zei

Wat goed, nu weet ik wat ik zaterdag ga klaarmaken,leeeeeekker!

Het lieve leven... zei

Yammie...ziet er heerlijk uit! Dank je voor het recept, ga ik zeker maken. Groetjes!

Kim zei

Oehhhhh dit moet mij ook lukken! Mag het ook een courgette uit de supermarkt zijn, hahaha! :)

Miek zei

Dat moet ik ook eens proberen...allemaal dingen die ik lekker vindt. Ziet er heerlijk uit!

Lorecreatief zei

Wat een smakelijke foto zeg! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...