zaterdag 29 september 2012

Hoe saai is een herenhemd

Voila de laatste gastblogger in het rijtje van Boomie.
Misschien niet het meest aantrekkelijke om te recycleren; een herenhemd, twee zelf.
Des te groter was de uitdaging, en ontdekte ik dat zo een hemd veel te bieden heeft!
Ik markeerde eerst de slechte stukken(= niet te gebruiken, eerste hemd vlekken, tweede hemd ,scheur wegens blijven haken) en  maakte  vervolgens alles wat bruikbaar was los, labels uit de hals, een borstzakje, de manchetten, een kraag,...en bekeek de mogelijkheden. Wie hier al eens langs komt weet dat ik graag jongensspul maak, deze hemden brachten me in riddersfeer, leeftijd 4- 8 jaar ongeveer.
Recycleermateriaal is ideaal om iets uit te proberen, en dus was dit idee perfect voor deze hemden.


En wat kreeg ik uit mijn hemden?.
Een speeltas  A 4 formaat om mee te nemen op het vliegtuig, in de auto,de trein, dagje ziekenhuis of wachtzaal ,vakantie, familiebezoekjes,..
een vezamelzakje om extra ridders mee te nemen en een stoere ridderknuffel :)


hier heb ik de zijkant van het hemd gebruikt als verzamelzakje, met als sluiting de manchet van het hemd


Opzij maakte ik nog een zakje om een playmobil in te steken, de labels uit de binnenkant van het hemd tornde ik los en gebruikte ik hier als extra versiering voor de tas.


Als je de binnenkant van de tas recht zet zie je een kasteel, dit is een zak waar een kartonnen kasteel inzit


Het kartonnen kasteel heeft twee steunen opzij waardoor je het kan rechtzetten, zo krijg je twee kastelen, eentje van stof en eentje van karton, beide gerecycleerd, het kartonnen kasteel sneed ik uit een reclamedoos van de supermarkt en het past juist in de zak binnenin.




Dit is de buitenkant van de speelzak, waarvan ik aan de ene kant deze zak met ridder maakte, waar je een ridderboek kan uithalen


De zak sluit weerom met een manchet, op de manchet apliceerde ik een zwaard, op de zak een ridder


Voor de ander kant van de zak gebruikte ik twee manchetten en een borstzak


Eerst begon ik met de grijze manchet, ik stikt er gleufjes in voor potloden, daarna plaatse ik de borstzak, hierin zitten kleurplaatjes ( gemaakt met zelfgemaakte stempels), met de laatste manchet die ik had maakte ik een sluiting, zodat alles netjes opgeborgen blijft.
Eén kraag was niet bruikbaar, de andere kraag herwerkte ik tot een handvat voor de tas, en met resterende stof maakte ik een tweede handvat.
 Extra tip; wie een beetje handig is kan het handvat laten sluiten in het midden met klit, zo kan je de zak ook aan een autostoel bevestigingen als extraatje voor onderweg ..De zak is binnenin  verstevigd met een oude badhanddoek en twee kartonnen van tekenblokken.
Achteraf dacht ik lap dat kan je niet wassen misschien is de oplossing dan dat je de rug van een plastieken ringmap gebruikt.


Daarna bekeek ik de restjes en maakte daarvan de knuffelridder


en een extra speelzak, op de speelzak schreef ik met textiel stift 'ridders'.
Ik vond de zak net niet stevig genoeg en puzzelde de laatste stukjes bij elkaar, dat was een stuk uit het schouderstuk voor een binnenzak, die binnenzak zorgt dat de zak lekker stevig is en mooi zijn vorm houd


Voor de sluiting gebruikte ik een rekker met aantrekknoop uit een reclamemuts

Ik koos voor een ridderthema, maar afhankelijk van de kleur van je hemden zou je ook voor prinsessen, piraten, voertuigen, dieren,boerderij...kunnen kiezen. Alles is ondertussen al uitgetest en goedgekeurd.
De 14 daagse zit er bijna op, laat het niet aan jullie hart komen en recycleer gezellig verder.
En aan Boomie dank je wel voor deze fantastische editie en gans de organisatie en hopelijk tot de derde editie!
 

62 opmerkingen:

boomie zei

Super gedaan! Bedankt om te willen meedoen!

Rianne van der Waals zei

Superleuk zeg!!!

Jozefien zei

Wauw! Wat een zalig recyclageproject, ik ben helemaal fan!

Marieke zei

Wat geweldig mooi gemaakt, echt super!

Juffrouw Sanseveria zei

Hoe leuk gevonden, super!!

Mammabelle zei

Je bent echt fantastisch creatief!! Ik denk dat ik aan zoiets wel 14 dagen werk zou hebben!

Karla zei

Amai, wauw!

Ladybug & Co zei

Wat een super project, geweldig!! Kun je meiden versie maken?? :)

Kris zei

wauw!

super!

wat een gaaf cadeau!

dit ga ik onthouden!

dankjewel!

Poekie zei

Wow... zo creatief en zo origineel!! SUPER!!!!!

MultiVroon zei

Wat een geweldig staaltje recykleren, zeg!! Zo creatief alles gebruikt... ik heb er ontzag voor!

Voor een houten kasteel gelijk jouw kartonnen, zie hier als je het leuk vindt: http://multivroon.blogspot.nl/2012/08/poppenhuis-plat-op-te-bergen.html

Lief en Mooi zei

Wat gaaf, knap gedaan zeg!

familie in den vreemde zei

Jee, dit is weer een knap staaltje werk, zo leuk verzonnen en zo mooi gemaakt, hulde!!

vicarno's mama zei

Dit is echt ongelofelijk, wow wow wow!!!!

Inge zei

zaaaalig!! ik krijg op slag zin om mijn zwaard te grijpen ;)

Unknown zei

Super, zo mooi!

HS zei

O my.. ik was al fan van al je creatieve uitspattingen..maar dit slaat toch wel alles! Waanzinnig mooi!!!

maarnietvangrijs zei

Geniaal!!!! Echt supercool gedaan,wauw!!!!

Miek zei

Ok, dit is mijn favoriete recylce-item dat je gemaakt hebt!!
W*A*U*W!

Katja (@Yane) zei

Jij blijft ons verbazen! Ongelooflijk weeral! Echt geweldig!

Kelly - Ma vie en vert zei

En wat voor een afsluiter! WAUW, echt geweldig wat jij allemaal uit twee saaie hemden hebt weten halen!

100%HEPPIE zei

Wat is tie vreselijk GEWELDIG zeg !
Niet te geloven uit die twee saaie overhemden...

Katrien zei

Wow, dat kan zo in een superhippe, peperdure speelgoedwinkel! Echt heel erg geslaagd.

ByMiekK &Sew zei

Heel gaaf gedaan!

Els04 zei

Oh my god! Dit is niet normaal!!! Zo leuk, zo tof, zo mooi, zo creatief! Hier doen kinderen een moord voor ;)
Echt giga super, en dat uit die 2 hemden: onvoorstelbaar: FANTASTISCH!!!
Al die kleine details maken het een droom!
En ik ben dan nog niet eens 'van de ridders'...
Kei chic gedaan, dikke proficiat!!!
fijn weekend, liefs Els

hilde@home zei

Waw, wat heb jij dit allemaal prachtig gemaakt uit die twee hemden!!! Mijn jongens zouden nogal kijken als ze dit zien!!! Stuk voor stuk super recyclage-maaksels!!!

Zoete Kers zei

Wat creatief ben je!!
Heel erg leuk!!!

Liefs Anneke

Lovely Tough Cookie zei

Wat ontzettend leuk gedaan!!
Dat je het kunt verzinnen..en ook nog uitvoeren.
Complimenten!

Unknown zei

Gewoonweg zalig! Ik denk dat ik dit nog eens deftig moet lezen om ook zoiets te maken. Echt knap gedaan!

Juffrouw Koekie zei

Olala! Zo knap! en dat uit 2 hemden! Jij kan toveren met je stikmachien :-)

Aankleedpopje zei

Werkelijk helemaal geweldig!!

Lorecreatief zei

Echt super!

huisje boompje boefjes zei

Wauw Fantastisch! Dank voor dit idee, dit geeft een nieuwe kijk op de oude hemden die ik hier nog heb liggen.

Petits Pirates zei

Met open mond... Wat een leuke dingen uit 2 herenhemden.

Miss Creatuurtje zei

Oké, ik ben nu echt overtuigd, jij bent klaar om een boek te maken! Vol van al die prachtige maaksels van jou. Marina jong, niet te doen!! ;-) Ik heb dit weeral met een grote grijns zitten bewonderen!

Sweet Sienna Hope zei

Dit is nog eens een super recyclagecreatie.supermooi en wat goed goed gevonden.

Zaanse Zolder zei

oelala, prachtig zeg !!!

Anne-Marie zei

Geniaal !

Ik heb nog een flink aantal oude overhemden liggen en moet daar zo te zien snel mee aan de slag.

Vooral de sluiting met de manchetten spreekt me zeer aan. Mooi hoor.

Een huis in de straat zei

Marina, u bent geweldig! :)
Zo tof allemaal!

Katrientje vanalles zei

Maar allé, hier zit ik dan met mijn mond open en kindern!!!! kom eens kijken te roepen!!!. oooh moeke dat willen wij ook. Ik kan dat onmogelijk maken. zo'n knap speelgoed zeg.
Jaja, ik heb er geen woorden voor TOP naaister en SUPERCRARIEVELING marina is weer bezig. Wat een plezier om je blogjes steeds te lezen. Maar nu zijn zelfs de kinderen niet weg te slaan van je berichtje. toe moeke... mag ik nog eens zien.

Anoniem zei

Super, super, super!!!!!

Poesie Oh Hi! zei

WAUW! Ik denk, nee weet wel zeker, dat dit het meest originele en toffe recykleer project is dat ik ooit gezien heb. Zo tof!

Marloeskreatief zei

Woooouw als ik een prijs uit mocht delen kreeg je hem meteen wat een creativiteit ,echt fantastisch daar is iedere ridder jaloers op ,echt te gek Gr. Marloeskreatief

Esther zei

Wauuuwwwwww prachitg en wat een super leuk idee, hoe kom je erop geweldig, lieve groet Esther.

JoChapeau zei

Di is gewoonweg het meest originele recyclageproject dat ik zag passeren in deze recykleerviertiendaagse !!! Die hemden zijn onherkenbaar geworden ook al heb je zo handig gebruik gemaakt van alle details ! Echt een dikke chapeau !!!

Leentje zei

Geweldig! Deze moet ik zeker onthouden!

Guy en Dina zei

waa da's gewoon echt kei sjiek gedaan...al een chance dat hij hier al slaapt ;-)

Lies: zei

ik ben zwaar onder de indruk - wat een geweldig jongensspeelgoed! En dat allemaal uit twee hemden! (pfffiefiew... *fluit van bewondering tussen mijn tanden*)

Villa Speelmama zei

Wauw!! Ongelofelijk. Van 2 saaie herenhemden naar een super blits ridderkasteel-verzamel-opbergzak-... Ik begrijp niet goed hoe groot het eigenlijk is maar er kan precies gigantisch veel in: playmobil, kartonnen kasteel, boek, potloodjes, wauw!!

eva maria zei

SCHITTEREND !

hotelmama zei

Maar zeg, ongelooflijk knap gedaan!

With love - by Eva zei

Dat is nogal eens een wauwcreatie van formaat!

Linsiedepinsie zei

GEWELDIG!!!

Jeanine zei

Wat is dit knap gevonden, en heel mooi uitgevoerd. Proficiat!!!

Groetjes,
Jeanine

.tonBouton. zei

Zottekes!!! Die manchetten, heerlijk erin verwerkt. En die snor van de ridderpop, ik ben fan!

elisanna zei

Aaaaah, ik val hier van mijn stoel van bewondering! Ongelofelijk knap!

Unknown zei

wow!!

Anna Marie zei

Waanzinnig!!!!! Wat onvoorstelbaar mooi!

Sigrid zei

Wat prachtig mooi!!!

ilseh zei

BOENK! Ik val hier steil achterover van bewondering over je inventiviteit, creativiteit, naaikunde en recyclagekunst. Wow!

lheurebleue zei

wat een fantastisch idee! moet ik onthouden!

LoR@ zei

Wow zo geweldig creatief! En zoveel detail echt prachtig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...