maandag 20 juni 2011

Alle indianen schieten met...


Ik ben een mama die de kinderen nooit geweertjes kocht, niets van wapens was mijn motto;
Maar kijk dan maken ze dat zelf, en ik kan het ze niet kwalijk nemen want ik deed dat als kind ook graag, mijn eigen pijl en boog maken, ik weet niet wat me daarin aantrok, mijn schietstijl trok nergens op.
Was het het zoeven of het zoeken van de pijl :0)
Het gaf me een gevoel van vrijheid ergens.
En bij mijn jongens gaat het ook niet om het schieten maar om het scoren in de roos.
                                                                     

De boog is gewoon van een tak die ze afgepeld hebben, gedroogd en vernist, in het midden zit een stukje nepleder voor het handvat

En de polsband heeft de oudste erbij gemaakt van een stukje nepleder, gaatjes met de ledertang,
 een veter erdoor  en klaar;
lekker stoer

Ook de pijlen heeft hij zelfgemaakt.
Als je kinderen laat schieten laat hun dan zelf  regels opstellen, als ze dat zelf kunnen bedenken wakker je hun verantwoordelijkheid aan.
Enkele regels van mijn slimme en creatieve kids;
- schiet nooit zonder het bijzijn van een volwassen persoon
- maak een lijn waar je achter staat, schieten mag enkel als iedereen zich achter de lijn bevind
- schiet nooit op iets levend ( poezen of vogels,...)
- nooit naar elkaar, wijs hun ook op het gevaar voor de ogen
- de leeftijd dat de kinderen dit mochten is bij ons 12 jaar
- maak een schietschijf van een isolatieplaat en teken hier een roos op
En wie schiet  er in de roos?

5 opmerkingen:

Katrientje vanalles zei

amaai, ziet er super ECHT uit.

Katja (@Yane) zei

Leuk gemaakt! Net echt!!!!!!!!

Aritha Vermeulen zei

Leuk joh! regel één is wel moeilijk voor ze, denk ik. Er is natuurlijk niet altijd een volwassene bij als ze aan het spelen/schieten zijn.

Rosa Rood zei

ha, ja de wapenvrije opvoeding...daar zijn wij ook heel goed in (zie lasergamen *lach*)
Mooie pijl en boog trouwens!
Groetjes,
Maren

lheurebleue zei

ik was vroeger gek op de boeken van karl may. vele jaren was mijn beste vriendin Winnetou en ik Old Shatterhand! Ik had al die indianenspullen maar al te graag gehad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...