dinsdag 21 juni 2011

Indianensieraad

Als kind had ik een indianensieraad; iets met een soort staafjes, plastieken parels en nephaaientanden.
En dat bracht me op dit idee.
Simpel en leuk om kids zelf te laten maken

Nodig: -bamboestokken die je in gelijke stukjes knipt (met snoeischaar)
- raffia
- parels en een houten ring
- naald
- pluimen en draad om de pluimen aan de houten ring te knopen

Laat de kinderen op voorhand uitzoeken wat voor een patroon ze willen alvorens ze aan het rijgen gaan.
( de parels zijn van oude kransen gerecycleerd)

knoop de veren aan de ring

En klaar. Hadden jullie dat ook zo van die simpele dingen waar je als kind o zo gelukkig mee was en die je je nog haarscherp voor de geest kan halen?

6 opmerkingen:

Aritha Vermeulen zei

Wat origineel!

Katja (@Yane) zei

Prachtig gemaakt!

Esther zei

Wat gaaf en met zulke mooie veren, je vorige post die van die boog enz Prachtig gemaakt, Groetjes Esther.

Kris zei

Mooi hoor!

En jaaa ik had dat ook. Ik had zo'n foeilelijk klein glazen dingetje, die zo speciaal voor mij was. Laatst weer gevonden en een tijdje in de vensterbank gezet. Tot ergenis van mijn man haha. Nu heb ik hem zelf kapot laten vallen, vervolgens stond die nog een paar maanden kapot in de vensterbank. Maar ik ben nu het huis aan het opruimen (tja..nesteldrang) en toch met pijn in mijn hart weggegooid. Hij was ook echt kapot. Maar ik vond het vroeger gewoon zoooo mooi! haha! Leuk!
Nou daag!

Marina zei

@Kris; wat een leuk en herkenbaarbaar verhaal, mijn man was als kind zot op een soort glazen schudbol die hij van zijn schoolreisjes meebracht, we plagen hem er nu nog mee :0)

lheurebleue zei

wat een heerlijke MaMa ben jij!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...