woensdag 8 juni 2011

Voor snorrende sleutels met een snorkaart surplus

De snor en het woord snor zijn uit fietsband geknipt, de enveloppe is uit een mooi bijpassend papiertje gemaakt.
Fietsband is heel leuk om mee te werken, belangrijk is wel dat je hem eerst even met detergent afwast.
Als je op fietsband schrijft let er dan op materiaal te gebruiken dat niet uitloopt.

Deze kaartjes en enveloppen zijn heel eenvoudig om te maken, geef kids een patroon van een enveloppe en laat hun dit overnemen en uitknippen. Bij kleuters zou je hun een blad kunnen laten schilderen of  kleuren en daar de enveloppe uit snijden, net als de snor, de tekst kan je kinderen zelf laten schrijven, of als ze de dat niet kunnen zelf schrijven of stempelen of afprinten en kleven. De snor is hier uit fleece geknipt, de tekst en snor zijn er met dubbelzijdige plakband opgekleefd

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi! Ik ben grote fan van de sleutelhanger! Waar haal je dan dat ijzeren gedeelte om alles aan te hangen en dat rode versterkend ringetje?

Marina zei

In de banier of de pippos of de veritas, hoewel ik ook fan ben van hergebruik, het sleutelringetje is van een ( foeilelijk) reclamedingetje. Ik ben het type dat in alles mogelijkheden ziet ;0)

Katrientje vanalles zei

wat leuke ideetjes toch. maar mijn kleutertjes hebben al wat anders. zal er ook eens een fotoke van trekken.
Een vriendin van mij maakt juwelen uit fietsband. ook heel mooi.

Anoniem zei

Dank je voor de tips! Ik ben er trouwens ook zo eentje die liever niet te veel weg gooit omdat het altijd wel nog eens van pas kan komen ;-).

Marina zei

@Katrientje vanalles; ik en ons zusje maken oorbellen uit fietsband omdat we dat zo een leuke materie vinden ;)

Vera zei

wahhh nog meer snorren :O) Ik wilde je even laten weten dat als het goed is het filmpje het nu doet (ook al weet je al lang dat je gewonnen hebt hi hi). http://seniwithlove.blogspot.com/2011/06/last-winner.html Ik heb ze gister op de post gedaan, dus hopelijk heb je het pakketje zaterdag! Liefs, Vera

Margriet Tournier zei

Wat een ontzettend leuke en originele kaarten! Uit fietsband; hoe kom je er op?! Hartstikke leuk.

Groetjes,
Margriet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...